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岩製品も染まる(続きを読む|たたむ)

素材の指定があるものはなんでも染まるらしいと聞いて、手持ちの派手な色で屋内設置できる建材を染めてみた

禍々しい…

JUGEMテーマ:ウルティマ オンライン

posted by 骨粉 | 19:38 | pub95 | comments(4) | - |
匠のフェスティバル関連のスレッドでのデザイナーのコメント(続きを読む|たたむ)
While it is necessary to get to the final stage of the tree for everyone to get a reward, it is not required for some to get a reward. The point thresholds are scaled such that there is a much smaller gap between the earlier levels than the later levels. Also, keep in mind that your chance of getting a reward is directly related to the value of the BODs you give to the elf. What this means is if you've turned in 5,000 points worth of BODs you are going to have a much better chance than someone who has turned in merely 100 points. Also keep in mind that someone is only eligible for one reward each time the festival is run, and that the point thresholds relate to a percentage of the participants. 

For those on smaller shards you have a few strategies...

1. Have someone like Shandara from GLs who is a BOD power-player and progresses the tree to maximum growth almost entirely on their own, resulting in everyone from a single point turnin player to a multi-thousand point turnin player receiving a reward.
2. If you don't have a Shandara you can build up a supply of BODs to turn in to a single elf in which case your score is more than likely going to put you in the upper tier of those who turned in BODs resulting in much greater chances of getting a reward. Remember rewards are awarded to a percentage of participants based on the growth state of the tree, and each participant can only get one reward per tree - so the more you individually turnin, the better your chances.
3. Coordinate & plan with your shard community to build a substantial enough stockpile that betters the likelihood of pushing the tree to the highest growth level. Rally your guild, cajole your friends. Have a BOD craft-a-thon. Then, when the time is right, rush the tree with all those glorious points. Should you be successful in your mission, you'll have a fully grown tree which will distribute a reward to everyone who participates. Once the tree reaches full growth you can continue to participate, so break out all the alts and get enough gifts for as many characters you have to turn in a BOD.

Ultimately the choice is yours. The festival runs the entire month and I suspect many city treasuries are well funded to continue to host the festival for the duration. 
 

The Artisan Festival does not work this way. If everyone turned in a single low point value BOD equal in value to the elf and someone else came along and turned in several BODs worth more points, assuming the lowest percentage of participants were awarded, "the jerk" would have the most chance of receiving a reward, since s/he can only receive one reward, the rest of the participants would have an equal chance to receive one of the rewards until the total number of rewards granted equaled to whatever was dictated by the growth state of the tree.

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posted by 骨粉 | 08:39 | pub95 | comments(0) | - |
錬金バルクよもやま話(続きを読む|たたむ)

物持ちのいい人やミズガメカイメンでポーションを溜めてる人には無縁なお話です。

 

Deadly Poison Potionの楽な手に入れ方

DPPはハイジーアのアミュレットレプリカと錬金+30%のタリスマンを装備して成功率60%です。

Night Shadeは惜しくないにしても大量に作るにはそれなりに手間がかかります。

そこでSweat of Paroxysmusを使います、こういうやつです。酸ボスを倒すと手にはいります。

毒の入った樽にこれを投入すると毒のレベルが1つあがります。

店でレッサー毒を買ってきて樽に入れ、これを3つ投入するとD毒の出来上がり。

 

Parasitic Potionの入っている箱

エクソダスダンジョンに隠された箱、Kotlの古代遺跡のようにDHで見つけられる箱の中に入っていることがあります。

この箱には他にもインビジポーションや煙玉が入っていることがあります。

 

Darkglow Potionの

Darkglow Potionは取ってくる以外の手段がないので樵ましょう。

キノコは錬成屋の人がたくさん持ってる可能性が高いです、交渉次第でお金で解決できるかもしれません。

 

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posted by 骨粉 | 18:10 | pub95 | comments(0) | - |
Blackrock Automata(続きを読む|たたむ)

今回の画像はこれだけ。

一般導入1日目、一発であたり大口が引けたのでさくっと作ってみました。

ロアで得られる情報では通常の鉄製オートマタより全抵抗が僅かに多い程度、ただしパッチノートにはSPMの改良と命中率の強化とあります。

実際に戦わせてみると回避低下のSEとSPM仕様時特有の与ダメージ低下(レスリングマスタリーの効果の一時的喪失)が起きてその後一定時間命中率が上がっているような体感が得られました

プレイヤーが食らってみてアイコンを見れば一目瞭然でしょうが、十中八九回避低下を発生させるSPMのようなものが追加されていると予想されます。

追記:体感はあてにならない、実際に殴られてみると追加されたSPMはアーマーピアス(ダイレクトダメージ以外のあらゆるダメージが10%増加の効果)だった。

また、SPMの使用頻度が通常のオートマタと比べて非常に高いのも特徴で効果音が何かしら聞こえてきます。

SPM使用時は前述のレスリングマスタリーの倍率が消失するので実DPSが下がってる可能性も高いです。

 

実用性の程は疑問ですが「特別な」オートマタであることは間違いないようです。

 

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posted by 骨粉 | 07:50 | pub95 | comments(0) | - |
バルクにアイテムの一括登録が可能になった(続きを読む|たたむ)

 

トレードオーダーみたいにバルクの一括登録は無理なの?という問答に、「バルクは登録したアイテムを元に戻せないから事故った時何の保証も出来ないからやりたくないんだよ」という風に答えていた1時間後に実装されてしまった。

「Combine this deed with contained」を押すとターゲットカーソルが出るので、鞄や箱などのコンテナを指定するとその中にある指定のアイテムをすべて登録してくれます。

プレイヤーのペーパードールのバックパックを指定することもできます。

**********注意************

この機能は登録したくないアイテムを区別してくれません。

例として、NQ鉄のダブルアクスを指定した際に天国斧が鞄に混じっていればそれも吸い込まれます、そして取り出すことはできません。

生産キャラがアーティファクトを持ち歩くことは稀だと思いますが、貴重なアーティファクトがNQアイテムのかわりにバルクに登録される危険があるのを留意する必要があります。

特に細工ではリングやブレスレットも指定対象に入るため、生産キャラでも鞄内の予備を失ってしまう可能性があります。

お気に入りの着替えがHQ服バルクに吸い込まれる可能性もあります、本実装された時は気をつけて扱う必要があると思います。

 

 

ついでにバルクを交換した時にもらえるポイントが表示されるようになりました。

「Disable Banking Points」「Enable Banking Points」はそれぞれポイントを貯めるか確認するGumpを出さない、出すを切り替えるボタンです。これも現在の状態を表しているのではなく、ボタンを押すことで表示されている状態になるので注意が必要です。

 

posted by 骨粉 | 07:10 | pub95 | comments(0) | - |